Frankfurt Eğitim Ataşeliği

Anadilin Hessen okullarında 2. veya 3. yabancı seçmeli dil dersi olarak kabul edilmesine yönelik imza kampanyası

Eğitim Ataşeliğinin görev bölgesinde bir sivil insiyatif olarak okullardaki anadil derslerini ele alıp değerlendirmek konusunda bir an önce harekete geçilmesi gerektiğine dair imza kampanyası başlamıştır. https://www.openpetition.de/petition/online/wir-fordern-die-einfuehrung-der-herkunftssprache-als-wahlpflichtfach-an-hessischen-schulen
Anadilin Hessen okullarında 2. veya 3. yabancı seçmeli dil dersi olarak kabul edilmesine yönelik imza kampanyası


https://www.openpetition.de/petition/online/wir-fordern-die-einfuehrung-der-herkunftssprache-als-wahlpflichtfach-an-hessischen-schulen


Hessen Eyalet Hükümeti, okullardaki anadil derslerini ele alıp değerlendirmek konusunda bir an önce harekete geçmelidir!

Hessen Eyalet Hükümetine,

Hessen Eyaleti Başbakanı Sayın Volker Bouffier,
Hessen Eyaleti Devlet Bakanı Sayın Prof. Dr. Alexander Lotz,
Sayın yetkililer,


Hessen Yabancı Dil Girişimi adına
• Hessen’deki okullarda anadil derslerinin, yabancı dil dersi olarak değerlendirilmesi,
• Göçmen kökenli öğrencilerin dilsel ve kültürel birikimlerinin farkına varılması,
• Öğrencilerin özgün becerilerinin desteklenmesi ve teşvik edilmesi
konularında ilgililerin ivedilikle harekete geçmeleri gerektiğini arz ederiz.

Ailede öğrenilen anadil, çocuklar ve gençler için bir yük değil; aksine, bir artı değer ve teşvik edilmesi gereken bireysel bir beceridir.

Çok dillilik, farklı niteliklere sahip insanlardan oluşan göç toplumunda ve uluslararası birbirine bağımlı hale gelmiş ekonomik ilişkilerde çok önemli bir unsurdur. Özellikle içinde bulunduğumuz bilim ve teknoloji çağında, hem kişisel, hem de toplumsal ilerlemede, üretkenliği ve yaratıcılığı geliştiren önemli bir ayrıcalıktır çok dillilik.

Almanca diline hâkimiyet, yaşamın her alanında çok
önemlidir. Ancak, ebeveynlerin evinde edinilen dil becerileri de bir o kadar özendirilmeli ve desteklenme-lidir.
Bu yüzden anadil, 2. veya 3. yabancı dil dersi konu-munda, okullarda ağırlıklı not ile değerlendirilen bir seçmeli ders düzeyinde kabul edilmelidir. Arapça ve Yunan dili ya da Türkçe gibi "yaşayan diller" bu yönde değerlendirilmelidir. Göçmen kökenli ailelerin çocuklarının iletişim dili olarak Almancanın, çalışma hayatına adım atılması ve toplumun bir bireyi olunması aşamasında önemli bir etken olduğu da unutul-mamalıdır.

Siyah-Yeşil Koalisyon Hükümetinin ortaklık metninde anadil derslerinin tekrar ele alınıp düzenlenmesi konusunda umut verilmiş olmasına rağmen, yeni hükümet döneminde yerel yönetimin bugüne kadar ne yazık ki herhangi bir çalışması olmamıştır.

Bu girişim ile, Hessen´deki öğrenciler için genişletilmiş bir eğitim önerisi talebinde bulunuyoruz. Böylece yabancı dil donanımına sahip Hessenliler’in evde edin-dikleri bu birikimden, örneğin Türkçe’den topluma da katkıda bulunacak şekilde yararlanmalarını istiyoruz.

Anadilin Hessen okullarında 2. veya 3. yabancı seçmeli dil dersi olarak kabul edilmesini sağlayacak koşulların belirlenmesi yolunda bir çalışma yapılmasını talep ediyoruz.

Yeni bir düzenleme kaçınılmazdır. Bu düzenleme, göçmen kökenli ailelerin çocuklarının, çok dilliliklerinin Hessen Eyaleti yönetimince bir değer olarak görülüp, desteklendiği yönünde önemli bir işaret olacaktır.

Saygılarımızla
Hessen Yabancı Dil Girişimi


--


- An die Hessische Landesregierung -

Sehr geehrter Herr Ministerpräsident Bouffier,
sehr geehrter Herr Staatsminister Prof. Lorz,
sehr geehrte Damen und Herren,


wir möchten Sie mit dieser Petition auffordern, die Herkunftssprachen als Fremdsprachen an hessischen Schulen aufzuwerten, um die sprachlichen und interkul-turellen Kompetenzen von Schülerinnen und Schülern sowie ihre spezifischen Fähigkeiten zu fördern.

In der Familie erworbene Fremdsprachenkenntnisse sind keine Belastung für Kinder und Jugendliche. Sie sind eine Stärke und eine zu fördernde individuelle Fähigkeit. Mehrsprachigkeit ist in einer heterogenen Einwande-rungsgesellschaft und einer international verflochtenen Wirtschaft von großer Bedeutung und dient sowohl der persönlichen Emanzipation als auch der gesamtgesell-schaftlichen Entwicklung.

Die Beherrschung der deutschen Sprache ist sehr wichtig und zentral in vielen Lebenslagen. Die im Elternhaus erworbenen Sprachkompetenzen sind aber ebenso zu fördern und zu unterstützen.

Die Herkunftssprachen müssen daher als zweite oder dritte Fremdsprache ein noten- und versetzungsrele-vantes Wahlpflichtfach an allgemeinbildenden Schulen im Regelunterricht werden. Gängige Fremdsprachen wie Arabisch, Griechisch oder Türkisch können so aufgewer-tet werden, während Deutsch als Kommunikationsspra-che für Kinder aus Familien mit einer Einwanderungsge-schichte als wichtiger Faktor für den Zugang zum Ar-beitsmarkt und zur gleichberechtigten gesellschaftlichen Teilhabe gestärkt wird.

Obwohl die schwarz-grüne Landesregierung bereits eine Aufwertung der Herkunftssprachen in Aussicht gestellt hatte, hat sich nichts an der bestehenden Vernachlässi-gung des herkunftssprachlichen Unterrichts geändert. Mit dieser Petition fordern wir ein erweitertes Bildungsange-bot für die hessischen Schülerinnen und Schüler. Wir fordern, die Potenziale der Hessinnen und Hessen mit Fremdsprachenkenntnissen, die sie aus ihrem Elternhaus mitbringen, zu fördern und zu stärken - beispielsweise im Türkischen.

Wir fordern die Landesregierung auf, dass sie endlich ein Konzept vorlegt, um die Voraussetzungen dafür zu schaffen, dass die Herkunftssprache als zweite oder dritte Fremdsprache als Wahlpflichtfach an hessischen Schulen angeboten wird.
Eine Reform ist dringend geboten und ein wichtiges Signal an die Kinder aus Familien mit Einwanderungsge-schichte, dass ihre Mehrsprachigkeit vom Land Hessen als eigener Wert anerkannt und gefördert wird.

Mit freundlichen Grüßen
Hessische Initiative für Fremdsprache

Generalkonsulat der Republik Turkei Referat für Schulwesen Kennedyallee 115 117, D 60596 Frankfurt am Main - 0049697072307

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.